středa 1. června 2011

První registrovaný mořský kajak v Čechách?!

Tak a je to tady - dneska mi poštou přišla "Evidenční karta" od Československého LLoydu a to znamená, že od 30. 5. 2011 mám úředně zaregistrovaný kajak. Tuhle registraci budu potřebovat, až si budu chtít přihlásit VHF (resp. VHF/DSC) vysílačku.

Je to pochopitelně bžunda převeliká, zavolal jsem totiž na Český lodní a průmyslový registr, kde bych očekával, že registrují zaoceánská plavidla o tisících registrovaných tun. Velmi ochotná paní vyslechla mou žádost a řekla mi, že to není problém, ať jí pošlu fakturu na loď, prohlášení o shodě a číslo lodě a pak že mi jí zaregistrují. Protože si myslela, že mi jde o pomocný člun k lodi, chtěla ještě vědět, jak silný tam mám motor. Ujistil jsem jí, že tam není ani jeden kůň a vzpomněl jsem si při tom na vtípek, který je občas nalepený na náklaďácích: "Tady pracuje 300 koní a jeden starý unavený osel."

Svojí žádost jsem doprovodil několika fotografiemi, aby bylo úřadům jasno, oč běží a včera to celé odeslal mailem. Vzápětí dorazila mailem faktura na 550,- Kč a protože jsem zaplatil ihned, dorazila mi dnes registrace. Takže sláva, první krok k zajištění vysílačky mám za sebou. Kéž by i ostatní běželo takhle hladce.


Takhle tedy vypadá registrace Kachny 1.