pátek 13. dubna 2012

Další cesta na dohled!

Po dlouhém, předlouhém zvažování a vyjednávání, jsem se nakonec rozhodl, že využiju lano, které mi hodili Standa Klokočník, Radim Sládků a Michal Pancíř (má bezva fotky tady) a vyrazím s nimi na expedici za polární kruh - v červnu odjedeme na dva týdny na norské Vesterály.

Ta červená slza na západním pobřeží Norska jsou Vesterály
(vysoko nad zeměpisnou šířkou Islandu)

Jak je z mapky vidno, nachází se Vesterály (Vesterålen) na sever od souostroví Lofoty. Ale jak vtipně poznamenává Peter Svensson na stránkách kayakr.net, přirovnávat Vesterály k Lofotům, je asi jako říkat o Belgičanech, že jsou z Holandska. Já to neporovnám, ale kluci ano. Ti totiž už Lofoty navštívili a podle vyprávění zažili mnohá zajímavá dobrodružství. Chystáme se na teploty kolem 10 °C a vysokou vlhkost (čili něco na způsob: "chčije a chčije".)

Z toho vyplývá, že Standa iniciativně zahájil akci "Obleč svoje kamarády do deště" a pracuje na získání velmi výhodných podmínek pro zakoupení nepromokavé výbavy na břeh, od firmy Direct Alpine. Radim shání dodávku a na mně zbyla vysílačka a lékárna.

Abych nabušencům ze severu (tím myslím ze severu Čech) na výpravě alespoň trochu stačil, rozhodl jsem se zvýšit tréninkovou aktivitu - běhání 3x týdně a do 4. června 2012 chci ujet na kajaku alespoň 200km. Jak se mi to daří, či nedaří, zjistíte v malém boxíku hned pod výpisem z kachního lodního deníku (vpravo nahoře na této stránce).

Dnes jsem tedy vyběhl do lesa na svou obvyklou trasu, ale ještě před tím jsem proběhl celé Budějovice, když jsem hledal nějaký outdoorový obchod, kde by měli bundu a kalhoty od Direktů. Byl to docela boj, díky kterému jsem nakonec zabil dvě mouchy jednou ranou - vím, co mi sedí a nachodil jsem další kilometry, které v červnu jako když najdu.

Když mluvím o podpoře, které se naše výprava těší, nemohu nezmínit vedení naší firmy, které mi odjezd na dva týdny velkoryse povolilo a hlavně Pavlu, která to prý se zaťatými zuby a Lukášem v náručí taky nějak přežije. Všem moc děkuju a už se těším!