sobota 4. května 2013

Užjeto Ušito

Kdo zná japonské dějiny tak dobře, jako já, ten jistě zná obávaného mýtického samuraje, který se jmenuje Užjeto Ušito!!! Ano, dnes dorazil i k nám. Sláva mu - sláva, sláva, sláva.

Takhle to vypadalo před obědem.
Podélný šev byl hotov jen na zádi.
V sobotu dopoledne jsem v 11:00 začal a s pauzou na oběd jsem byl před pátou hotov. Šití se zajímavě vyvíjí - když člověk šije podélné dlouhé švy na palubě, říká si: "To je ale facha!" Pak přijde na řadu první kolečko kolem kokpitu a v tu ránu je vám jasné, že: "Teprve tohle je dřina!" Načež se založí látka u kokpitu nadvakrát a šije se místy i přes čtyři vrstvy. A to už nemáte na nějaké poznámky a hodnocení vůbec sílu!

Chachá! Mám to.

Odměna je ale blízko a je sladká! Naposledy propíchnete ten tlustej hadr, zauzlujete špagát, naposledy střihnete a v tu chvíli se zpoza rohu vynoří náš známý japončík Ušito. Chvilka radosti, pak sbalit fidlátka, loď nafotit a člověk začíná přemýšlet, co postaví příště.

KKK - Krásný Kruhový Kokpit.
Na přídi a zádi je látka trochu krabatá.
Moc malá loď a moc velký úhel přídě.
Ale mně se to líbí!
Loď je nyní  připravena na nátěr a natažení ještě dvou řad palubních šňůr. To  znamená, že se ještě musím poohlédnout po šprajdě a seasacku. Ale to už nic není. Mám opravdu
radost.
Radost má i Pavla.