pátek 24. března 2017

Další Váchal v Klidu

Moje ilegální nakladatelství Klid se z velké míry orientuje na mého oblíbeného umělce Josefa Váchala. Před časem jsem dodělal jeden dlouhodobý rest (o kterém podám z několika důvodů zvláštní zprávu později) a jeden ještě o něco dlouhodobější projekt se krčí na skříni a vypadá to, že je těsně před dokončením. A je načase!

Jde o vlastnoruční opis (přepis) Váchalovy Šumavy Umírající a romantické. Začal jsem to přepisovat 18. 10. 1994 a přepis jsem dokončil 14. 12. 2003. Od té doby tisknu a vážu. Tedy přesněji řečeno, netisknu a nevážu. Prostě si dávám na čas. Ale trochu jsem popojel a tak to nyní vypadá nadějně, do nějakých pěti-deseti let to bude hotovo, tím jsem si jist :-)) 

Chci to vydat, podobně jako autor jen v deseti či jedenácti výtiscích. Už mám vytištěný kompletní text a vše je ve vazbě. Vydání bude rozděleno na lepší a obyčejné výtisky. Ty obyčejné už jsou svázané a chybí dokončit obálku. Lepší kousky jsou zatím jen na papíře, ty musím i svázat a poprat se s vazbou - bude to brožura v kůži, tedy něco nevídaného! 

Ovšem, jak jsem řekl, úplně nelením a tak zde přikládám přípravu na dokončení obálek. Jak to bude fungovat, to zatím nepovím. Nicméně ten vyříznutý plech mi pomůže s papírovou obálkou obyčejných výtisků, zatímco samostatné litery hodlám využít na výtisky v kůži. Na okraj dodávám, že design písmen je pochopitelně jen a pouze moje ruka a duše.

TECHNICKÁ POZNÁMKA PRO PRAVIDELNÉ ČTENÁŘE BLOGU - OMLOUVÁM SE ZA POTÍŽE S NATAHOVÁNÍM OBRÁZKŮ. UŽ BY SE TO NEMĚLO OPAKOVAT A POTÍŽE ZŮSTANOU JEN U TĚCH PÁR MINULÝCH PŘÍSPĚVKŮ. DÍKY ZA POCHOPENÍ.

Plech na brožuru

Tady jsem vložil litery do plechu, abych překontroloval, zda pasují a jsou stejné.
Jsou.

Detail liter určených na kůži.